Stabiliseren Railterminal Cabooter

Logistiek dienstverlener Cabooter Group is in maart 2020 officieel gestart met de aanleg van een nieuwe railterminal in Venlo. Het betreft een project van in totaal 28 hectare, met onder meer acht sporen van negenhonderd meter. Het gaat volgens het Limburgse bedrijf om de grootste inland railterminal van Europa. Aan de komst van Railterminal Greenport Venlo is zo’n acht jaar aan planning en overleg vooraf gegaan. Het eerste deel van de bouw werd in september 2020 in gebruik genomen. Het gaat om 15 van de 28 hectare.

In september 2020 werd Freesmij benaderd door Maessen uit Venray voor een groot stabilisatieproject bij Railterminal Cabooter te Venlo. De vraag was of Freesmij eind 2020 ca. 85.000 m2 Agrac en 12.000 m2 zandcement kon maken. Deze flinke uitdaging werd met beide handen aangegrepen. Freesmij startte in week 40 met dit werk. 

Vanaf week 40 tot week 50 heeft Freesmij de hoeveelheid m2 gemaakt. Prettige bijkomstigheid in deze periode was dat de weergoden Freesmij goed gezind waren. De planning werd ruimschoots gehaald. Al tijdens de werkzaamheden van Freesmij werd een deel van de terminal in gebruik genomen. In het voorjaar van 2021 zal ook de tweede helft van het werk worden geasfalteerd en bestraat en vervolgens in gebruik genomen.

Opdrachtgever

Maessen B.V., Venray

Wanneer

november 2020

Tijdsbestek

32 dagen

Locatie

Railterminal Cabooter, Venlo

Inzet Freesmij

WR240i, cementspreider, schapenpootwals, grader

Soort werk

Stabiliseren

 

Foto's