BAM Infra heeft voor de 'Poort van Den Bosch A59' het onderhoud van de A59 aangenomen en uitgevoerd. De werkzaamheden hielden in dat de ZOAB over het gehele werk diende te worden vervangen. Voor het werk 'De Poort van Den Bosch' was dit de eerste keer na de aanleg in 2006 dat het ZOAB in zijn geheel werd vervangen.
Het werk werd uitgevoerd in 2 fases. Dit door middel van aflossing van diverse machines. Elke fase was 2 x een rijbaan + vluchtstrook + weefvakken + op- en afritten (HRR + HRL). Op vrijdag 12 mei 2017 werd gestart met de werkzaamheden van de 1e fase (HRL). Op vrijdag 19 mei 2017 werd gestart met de 2e fase (HRR). De totale lengte van een fase was 8.250 m1 met een breedte van gem. 12,50 m1. Bijkomende werken waren het frezen van de weefvakken, puntstukken en de op- en afritten. Voor Freesmij hebben we vooraf en tijdens de uitvoering samen met BAM gekeken naar de inzet van de machines (lean-sessie). Dit ook vanwege het feit dat het vrijkomende freesmateriaal op een andere manier werd geladen. Totaal werd er 232.000 m2 gefreesd op 5,5 cm (26.680 ton).
BAM Infra bv (regio Zuidoost Wegen)
mei 2017
2 weekenden
A59 (Den Bosch – Oss)
3x W2200 – 3,80 rol/1x W2100/W500 (aflossing in diverse shiften)
Frezen