Michel Logemann, Regio West



+31 (0)6 51 60 23 75
mlogemann@freesmij.nl


Wat ik voor Freesmij deed…
In Den Haag volgde ik de LTS en daarna de MTS Weg en Waterbouw. Na mijn schoolperiode begon ik als uitvoerder en calculator bij NBM regio West, nu BAM Wegen West. Na 12,5 jaar was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Daarom maakte ik in 2002 de overstap naar Freesmij als regioleider.

Thuis komen…
Geboren in Den Haag en na 33 jaar in de grote stad te hebben gewoond, ben ik in Bergschenhoek terecht gekomen. Bergschenhoek was in 1998 nog een dorp en daarmee een rustige en veilige plek voor onze dochter om op te groeien. Helaas is het dorp het dorp niet meer, zoals in vele vinexwijken. Een voordeel van deze steeds groter wordende wijken is echter dat de infrastructuur ook moet worden aangepast. En dat betekent weer werk! Vanuit Bergschenhoek, centraal gelegen in mijn regio, kan ik dan ook steeds beter en sneller bij de klanten en/of op de werken zijn.

Freesmij…
Freesmij is een mooi en dynamisch bedrijf. De organisatie is nog steeds groeiend en bestaat nu uit zo'n 130 enthousiaste en zelfstandige medewerkers, die weten wat hun taken en verantwoordelijkheden zijn. Elke keer gaan we er met z'n allen voor de volle 100% tegenaan. Zowel overdag als in de nacht, maar ook in het weekend en bij calamiteiten. Freesmij staat 24 uur per dag klaar voor haar opdrachtgevers. 

Specialisme…
Met meer dan 90 freesmachines, 6 asfaltafwerkmachines en 2 stabilisatiemachines mogen we ons best een specialist binnen de wegenbouw noemen. Zeker bij het frezen, waarmee we al bijna 40 jaar ervaring hebben, komen we weinig verrassingen meer tegen. Daarnaast zijn we steeds volop bezig met innovatie. Dit komt onze kwaliteit en daarmee ook onze klanten ten goede.

Project dat me is bijgebleven…
Weekendwerk op de rijksweg: na een halve avond thuis op de bank is dan eindelijk het moment aangebroken om in de auto te stappen en richting de verzamelplaats te rijden. Dit is meestal een benzinepomp langs de snelweg. Daar is het op het tijdstip van verzamelen een drukte van jewelste: denk bijvoorbeeld aan 2 W2100 en 2 W380 op diepladers, daarbij 3 of 4 waterwagens, 2 halve meter freesmachines en daarnaast dan ook nog ca. 36 vrachtauto's en 6 veegwagens. Nadat alles in colonne en in de juiste volgorde het werkvak is ingereden, gaat het werk echt beginnen. Nu maar hopen dat alles in werkelijkheid net zo is, zoals in het bestek staat beschreven, want aanpassingen doen in het weekend valt niet mee. Als het na een aantal uren weer dag wordt en alles is gelopen zoals gepland, kan een ieder met een tevreden en voldaan gevoel naar huis en naar zijn bed. Weekendwerk blijft altijd speciaal, maar geeft na afloop in de meeste gevallen veel voldoening.