Jan Wassens, Regioleider Oost



+31 (0)6 53 41 23 59
jwassens@freesmij.nl


Wat ik voor Freesmij deed…
Na de militaire dienst (Genie) ben ik als laborant bij KWS begonnen. Hier zijn ook de contacten met Freesmij ontstaan. In 1987 heb ik de overstap gemaakt naar Freesmij als uitvoerder. Later werd ik regioleider, verantwoordelijk voor de regio Oost. Ondertussen is daar Duitsland bij gekomen. Ook na vele werkzame jaren bij Freesmij blijft het vak nog zeer levendig en boeiend.

Thuis komen…
Ik ben geboren in Meppel in 1962 en heb daarna in diverse andere steden gewoond. Sinds 1996 woon ik in Kampen samen met mijn vriendin. Zowel zakelijk als privé blijf ik de wegen bewonderen. Thuis zijn dit vooral de waterwegen. Want sinds 1997 zijn wij in het bezit van een motorboot en sinds een aantal jaren ben ik ook lid van een watersportvereniging. Daar wordt in de kantine meestal over vissen en boten gepraat. Dus al met al is wonen in Kampen voor een watersporter een zeer mooie plek.

Freesmij…
Is een bedrijf dat in beweging is en blijft. Het speelt in op wensen van klanten. Dit zie je aan ons grote aanbod, zoals rumble strips en fijne rol. Freesmij wil graag met haar klanten kijken naar de beste oplossingen voor een probleem. En een probleem is daarbij vooral een uitdaging. Wij willen onze klanten de beste oplossing bieden, met goed opgeleide medewerkers en juist materieel.

Specialisme…
We opereren landelijk, maar blijven voor onze klanten toch de smid om de hoek dankzij de acht regio’s. Persoonlijk contact is voor Freesmij zeer belangrijk. Klanten kunnen altijd bij ons terecht, of dat nu is met vragen over frezen, asfalteren of stabiliseren.

Project dat me is bijgebleven…
Ongeveer 18 jaar geleden werd de IJsselbrug bij Zwolle gerenoveerd. Dit was een megaklus voor die tijd. Dat bleek ook wel uit de aandacht op de landelijke tv. Je zou het kunnen vergelijken met de Hollandse Brug bij Almere, anno 2007. De freesklus bestond uit het asfalt van de brug afhalen, zo’n 1 à 2 cm boven het beton. Dit was niet zomaar freeswerk. De freesdikte varieerde van 10 tot 28 cm dik. Het was een echte precisieklus. Maar na een paar dagen was de klus geklaard, zonder dat het beton beschadigd was. Nu moest alleen het laatste restje asfalt nog verwijderd worden. Oorspronkelijk zou dit met waterstralen moeten gebeuren. Ik stelde echter voor om het te verwarmen en met een kraan er af te schrapen. Zo gezegd, zo gedaan. Naar volle tevredenheid. Deze klus heeft enorme indruk op me gemaakt. Ik heb hier als beginnend uitvoerder veel gezien en geleerd.